Välj ditt land nedan för att se korrekta priser i vår officiella webshop

Vanliga frågor

Här kan du hitta svaret på vanligaste frågorna vi får till kundtjänst. Skulle du inte hitta svaret hä kan du alltid kontakta oss på kundtjänst. Vi ta gärna din fråga på mail till info@rmjakt.se. Beskriv ditt ärende så noggrant som möjligt och glöm inte ange vilket ordernummer sdaken gäller.

 

Min Beställning

Hur får jag rabatt?

För att du ska kunna känna dig trygg med bästa pris har vi inga generella rabatter till någon organisation, För att på bästa sätt ta del av kampanjer och rabatter rekommenderar vi dig registrera till vårt nyhetsbrev.

Jag hittar inte en vara jag söker

Sortimentet inom jakt och friluftsliv är otroligt brett, och vi har ej allt upplagt i webshoppen, men vi kan säkerligen ta fram varan du söker efter, hör gärna av dig till kundtjänst info@rmjakt.se eller telefon 010-188 20 20
Då vårt sortiment lever efter tillgång och säsonger kan det hända att en vara är dold, eller saknar köpknapp. Går varan ej att köpa eller saknar pris så finns den tyvärr ej tillgänglig. Det kan även bero på att vi varit tvungen att ta bort en vara för att ge plats till nya produkter i sortimentet.

Har ni någon fysisk butik?

Ja RM Jakt finns på Hemvägen 9C i Övertorneå alldeles intill finska gränsen och vi har en ljus och fin butik med ett brett sortiment och en trevlig välkomnande personal.
Butiken är öppen vardagar 10-17, Lördagar 10-14. Röda dagar har vi stängt.

Kan jag avbryta en beställning?

Ja du kan avbryta en beställning om vi inte hunnit packa din beställning och lagt den i en postbur. Vill du ändå inte ha din beställning så kan du göra en retur som du bekostar själv. Men vad du än gör så låt inte bli att hämta ut ditt paket då vi tar ut en avgift på 300kr för outlösta paket.

Kan jag lägga till i en beställning?

Har vi ej hunnit packa din beställning, och du har betalt med faktura så kan det gå att lägga till varor i din beställning. Har du däremot betalt med kort så kan vi tyvärr inte lägga till fler rader på din beställning, men lägg gärna en ny order så försöker vi skicka det så fort det bara går.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

När du gör en beställning får du en bekräftelse på att din order har registrerats och godkänts direkt i kassan på vår hemsida. Samtidigt skickar vi en kopia till den epostadress du angivit i beställningen.

Om du inte fått någon bekräftelse i din epost inom några minuter bör du kontrollera om den möjligen hamnat i skräpposten. Hittar du det där så markera gärna att avsändaren aldrig får hamna i skräpposten så slipper du detta problem framöver.

Hittar du den inte i skräpposten kan det bero på att du angivet fel epostadress.
Dubbelkolla om du har bekräftelsesidan på vår hemsida kvar eller kontakta vår kundtjänst då det är viktigt att epostadressen är korrekt eftersom vi kommunicerar via den både vid eventuella frågor och för att informera om status och sändningsinformation.

Hur kan jag få veta status på min order?

När du gör en beställning får du en bekräftelse på att din order har registrerats och godkänts direkt i kassan på vår hemsida. Samtidigt skickar vi en kopia till den epostadress du angivit i beställningen. Fanns alla varor på lager när du la din beställning så skickas det senast nästa vardag från vårt lager, och när varan lämnat vårt lager får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa din sändning.

Kan ni ta hem en vara som jag inte hittar i ert sortiment?

Ja absolut, hör av dig till kundtjänst antingen via mail till info@rmjakt.se eller telefon 010-188 20 20 så försöker vi hjälpa dig så gott det går.

Köper ni in begagnade vapen?

Nej, vi handlar varken med nya eller begagnade vapen.

Kan jag få hjälp med att beställa?

Vi kan absolut hjälpa dig lägga order, men beställningen bör göras av dig på din datopr eller telefon.

Kan jag avbryta en beställning?

Ja du kan avbryta en beställning om vi inte hunnit packa din beställning och lagt den i en postbur. Vill du ändå inte ha din beställning så kan du göra en retur som du bekostar själv. Men vad du än gör så låt inte bli att hämta ut ditt paket då vi tar ut en avgift på 300kr för outlösta paket.

Kan jag lägga till i en beställning?

Har vi ej hunnit packa din beställning, och du har betalt med faktura så kan det gå att lägga till varor i din beställning. Har du däremot betalt med kort så kan vi tyvärr inte lägga till fler rader på din beställning, men lägg gärna en ny order så försöker vi skicka det så fort det bara går.

Frakt och leverans

Hur kan jag få veta status på min order?

När du gör en beställning får du en bekräftelse på att din order har registrerats och godkänts direkt i kassan på vår hemsida. Samtidigt skickar vi en kopia till den epostadress du angivit i beställningen. Fanns alla varor på lager när du la din beställning så skickas det senast nästa vardag från vårt lager, och när varan lämnat vårt lager får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa din sändning

Hur lång är leveranstiden?

Hade vi dina beställda varor på lager så skickas din order normalt senast nästa vardag.
Är någon produkt slut får vi normalt hem den inom 3-5 vardagar, och då skickas det snarast till dig. Skulle någon produkt ha längre leveranstid så mailar vi dig en separat orderbekräftelse med förväntat leveransdatum, detta kan dock påverkas av leverantörers eller importörers ändrade leveransdatum.
När din beställning lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order. Detta innebär att vi inte kan påverka frakttiden som av olika anledningar kan bli längre än det som anges som normalt för valt fraktsätt.

När skickar ni mitt paket?

Fanns dina beställda varor på lager så skickas din order normalt senast nästa vardag.

Vilka fraktalternativ finns?

Beroende på storlek och vikt på din beställning kan du välja mellan olika fraktsätt.
Postnord Varubrev – Varubrev levereras i förstahand till din brevlåda eller till ditt närmsta postombud.

Postnord MyPack – Lite snabbare fraktsätt 1 -3 vardagar på ej skrymmande försändelser upp till 15 kg. 

DHL Service Point – Är det förvalda fraktsättet på största delen av vårt sortiment upp till 20 kg. Frakttiden är oftast ca 3-5 vardagar beroende på var du bor levereras till ditt närmsta Service Point ombud.

DHL Hemleverans – Paketet lämnas vid er bostad. Normal frakttid 3-6 vardagar.

Bussgods – Används för transport av utvalt sortiment.

Matkahuolto – Används för transport av utvalt sortiment.

Alla fraktsätt är inte alltid tillgängliga, olika produkter har olika fraktsätt aktiverade. Vi kan byta ditt valda fraktsätt om det ansels skäligt prismässigt eller din vara ej kan skickas med ditt valda fraktsätt.

Jag kan inte spåra mitt paket via kollinumret.

Beroende på valt fraktsätt kan det vara att sändningen inte är spårbar, men har du fått en spårningslänk så är din beställning skickat. Är din beställning skickad med Postnord Varubrev eller Bussgods så sker inga scanningar av försändelsen innan den når dig eller ditt utlämningsställe. Du kan även i din spårningslänk du fått trycka högst upp till höger på "Track & Trace" då får du mer specificerade transaktioer av din beställning. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

För ej uthämtade beställningar debiteras en kostnad på 300kr för att täcka upp vårt administrativa arbete och frakter. Postnord försändelsen ligger 7 dagar innan den returneras till oss, för DHL gäller 14 dagar.

Vad kostar frakten?

Vi har en enhetsfrakt på 59 kr som gäller för hela sändningen oavsett om du beställer lite eller mycket. För ammunition och krut gäller 195 kr per sändning oavsett kvantitet.

Kan jag hämta min order?

Ja du kan naturligtvis hämta din order från vår butik i Övertorneå. Vi har öppet Mån- Fre 10-17, Lördagar 10-14. Röda dagar har vi stängt.

Skickar ni utanför Sverige?

Ja vi skickar i dagsläget till Sverige, Finland och Danmark.

Retur och Reklamation

Hur gör jag en retur?

Skulle du av någon anledning ha ångrat ditt köp, fyll i retursedeln nogrannt och förpacka varorna i ett skyddande ytteremballage exempelvis det ursprungliga ytteremballaget eller en kartong/plastkasse. Det är inte tillåtet att skriva eller klistra något på produktförpackningen. För att din retur ska godkännas ska varan vara oanvänd och i hel originalförpackning. Vid retur av vara står du som kund för frakten och kan välja valfritt fraktsätt.

När får jag pengarna tillbaka för en returnerad vara?

Återbetalning av returnerade varor sker senast 14 dagar efter det att varorna ankommit och kontrollerats av oss.

Hur byter jag en vara?

Att byta storlek eller produkt är helt kostnadsfritt för dig som kund. Om du ska byta till en dyrare produkt så behöver du göra en retur på din ursprungsbeställning och lägga en helt ny beställning på den önskade varan.
Fyll i retursedeln nogrannt och förpacka in varorna i ett skyddande ytteremballage exempelvis det ursprungliga ytteremballaget eller en kartong/plastkasse. Det är inte tillåtet att skriva eller klistra något på produktförpackningen. Skicka mail till info@rmjakt.se med ditt ordernummer och ärende så mailar vi tillbaks en returfraktsedel

När får jag tillbaks pengarna för en retur?

Återbetalning av returnerade varor sker senast 14 dagar efter att varorna ankommit och kontrollerats av oss.

Betalning

Jag har inte fått någon faktura?

Har du vid beställning valt faktura så skickas faktura från Svea Ekonomi då din beställning lämnar vårt lager. Du kan själv hantera din faktura på Svea Ekonomi

Min kortbetalning misslyckades, vad händer nu?

Har din betalning misslyckats så har vi inte fått din order, och du bör lägga in ordern på nytt.

Min Swish betalning misslyckades, vad händer nu?

Har din betalning misslyckats så har vi inte fått din order. Även om du fått ett ordernummer så finns inte ordern i vårt system och du bör lägga in ordern på nytt.

Hur får jag min faktura?

 Din faktura kommer på din från Svea Ekonomi på den mail du angav vid din beställning. Du kan även se din faktura på din Svea Ekonomi sida

Vilka betalsätt kan man välja?

På RM Jakt.se kan du välja mellan nedanstående betalningsalternativ.
Fakturabetalning – Svea Ekonomi.

Konto – Svea Ekonomi.

Kortbetalning – Svea Ekonomi.

Betala i Butik – Du betalar för ditt köp vid avhämtning från butiken i Övertorneå.

Swishbetalning – Sker integrerat i kassan, du får ej något nummer, utan ska bara öppna din Swish app.

Varför har min kortbetalning redan dragits innan leverans?

När du väljer att betala med kort via Sveas betaltjänst så reserveras normalt ordersummans belopp på ditt konto. Vi har även upptäckt att vissa betalningar dras direkt, och det är något vi ej kan påverka.

Övriga Frågor

Kan jag bli er ambassadör

 

Kan man handla som företag?

 

Har ni öppet köp?

 

Kan jag beställa till utlandet?

Ja vi skickar i dagsläget till Finland och Danmark.