Vanliga frågor

Vanliga frågor

Min beställning

Hur får jag rabatt?

För att du ska kunna känna dig trygg med bästa pris har vi inga generella rabatter till någon organisation, För att på bästa sätt ta del av kampanjer och rabatter rekommenderar vi dig registrera till vårt nyhetsbrev.

Har ni någon fysisk butik?

Ja RM Jakt finns på Hemvägen 9C i Övertorneå alldeles intill finska gränsen och vi har en ljus och fin butik med ett brett sortiment och en trevlig välkomnande personal. 

Butiken är öppen vardagar 10-17, Lördagar 10-14 (Augusti till Oktober). Röda dagar har vi stängt.

Kan jag lägga till i en beställning?

Har vi ej hunnit packa din beställning, och du har betalt med faktura så kan det gå att lägga till varor i din beställning. Har du däremot betalt med kort så kan vi tyvärr inte lägga till fler rader på din beställning, men lägg gärna en ny order så försöker vi skicka det så fort det bara går.

Hur får jag veta status på min order?

När du gör en beställning får du en bekräftelse på att din order har registrerats och godkänts direkt i kassan på vår hemsida. Samtidigt skickar vi en kopia till den epostadress du angivit i beställningen. Fanns alla varor på lager när du la din beställning så skickas det senast nästa vardag från vårt lager, och när varan lämnat vårt lager får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa din sändning.

Köper ni begagnade vapen?

Nej, vi handlar varken med nya eller begagnade vapen.

Kan jag avbryta min beställning?

Ja du kan avbryta en beställning om vi inte hunnit packa din beställning och lagt den i en postbur. Vill du ändå inte ha din beställning så kan du göra en retur som du bekostar själv. Men vad du än gör så låt inte bli att hämta ut ditt paket då vi tar ut en avgift på 300kr för outlösta paket.

Jag hittar inte en vara jag söker

Sortimentet inom jakt och friluftsliv är otroligt brett, och vi har ej allt upplagt i webshoppen, men vi kan säkerligen ta fram varan du söker efter, hör gärna av dig till kundtjänst info@rmjakt.se eller telefon 010-188 20 20 Då vårt sortiment lever efter tillgång och säsonger kan det hända att en vara är dold, eller saknar köpknapp. Går varan ej att köpa eller saknar pris så finns den tyvärr ej tillgänglig. Det kan även bero på att vi varit tvungen att ta bort en vara för att ge plats till nya produkter i sortimentet.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

När du gör en beställning får du en bekräftelse på att din order har registrerats och godkänts direkt i kassan på vår hemsida. Samtidigt skickar vi en kopia till den epostadress du angivit i beställningen.

Kan ni ta hem en vara jag inte hittar i ert sortiment?

Ja absolut, hör av dig till kundtjänst antingen via mail till info@rmjakt.se eller telefon 010-188 20 20 så försöker vi hjälpa dig så gott det går.

Kan jag beställa via telefon?

Vi kan inte ta emot beställningar via telefon, men hjälper dig gärna lägga in en beställning via webshoppen.

Frakt och leverans

Hur kan jag få veta status på min order?

När du gör en beställning får du en bekräftelse på att din order har registrerats och godkänts direkt i kassan på vår hemsida. Samtidigt skickar vi en kopia till den epostadress du angivit i beställningen. Fanns alla varor på lager när du la din beställning så skickas det senast nästa vardag från vårt lager, och när varan lämnat vårt lager får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa din sändning

När skickar ni min beställning?

Fanns dina beställda varor på lager så skickas din order normalt senast nästa vardag.

Varför kan jag inte spåra mitt paket via sändningsnumret

Beroende på valt fraktsätt kan det vara att sändningen inte är spårbar, men har du fått en spårningslänk så är din beställning skickat. Är din beställning skickad med Postnord Varubrev eller Bussgods så sker inga scanningar av försändelsen innan den når dig eller ditt utlämningsställe. Du kan även i din spårningslänk du fått trycka högst upp till höger på "Track & Trace" då får du mer specificerade transaktioer av din beställning.

Vad kostar frakten?

Vi har en enhetsfrakt på 59 kr som gäller för hela sändningen oavsett om du beställer lite eller mycket.  För ammunition och krut gäller 295 kr per sändning oavsett kvantitet.

Hur lång är leveranstiden?

Hade vi dina beställda varor på lager så skickas din order normalt senast nästa vardag. Är någon produkt slut får vi normalt hem den inom 3-5 vardagar, och då skickas det snarast till dig. Skulle någon produkt ha längre leveranstid så mailar vi dig en separat orderbekräftelse med förväntat leveransdatum, detta kan dock påverkas av leverantörers eller importörers ändrade leveransdatum. När din beställning lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order. Detta innebär att vi inte kan påverka frakttiden som av olika anledningar kan bli längre än det som anges som normalt för valt fraktsätt.

Vilka fraktalternativ kan jag välja?

Beroende på storlek och vikt på din beställning kan du välja mellan olika fraktsätt. 

Postnord Varubrev – Varubrev levereras i förstahand till din brevlåda eller till ditt närmsta postombud. 

Postnord MyPack – Lite snabbare fraktsätt 1 -3 vardagar på ej skrymmande försändelser upp till 15 kg. 

Postnord MyPack Home – Paketet lämnas vid er bostad. Normal frakttid 1-3 vardagar. 

DHL Service Point – Är det förvalda fraktsättet på största delen av vårt sortiment upp till 20 kg. Frakttiden är oftast ca 3-5 vardagar beroende på var du bor levereras till ditt närmsta Service Point ombud. 

Bussgods – Används för transport av utvalt sortiment. 

Matkahuolto – Används för transport av utvalt sortiment speciellt till Finland. 

Alla fraktsätt är inte alltid tillgängliga, olika produkter har olika fraktsätt aktiverade. Vi kan byta ditt valda fraktsätt om det anses skäligt prismässigt eller din vara ej kan skickas med ditt valda fraktsätt.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

För ej uthämtade beställningar debiteras en kostnad på 300kr för att täcka upp vårt administrativa arbete och frakter. Försändelsen ligger 7 dagar innan den returneras till oss.

Retur och reklamation

Hur gör jag en retur?

Skulle du av någon anledning ha ångrat ditt köp, fyll i retursedeln noggrant och förpacka varorna i ett skyddande ytteremballage exempelvis det ursprungliga ytteremballaget eller en kartong/plastkasse. Det är inte tillåtet att skriva eller klistra något på produktförpackningen. För att din retur ska godkännas ska varan vara oanvänd och i hel originalförpackning. Vid retur av vara står du som kund för frakten och kan välja valfritt fraktsätt.

När får jag pengarna tillbaka för en returnerad vara?

Återbetalning av returnerade varor sker senast 14 dagar efter det att varorna ankommit och kontrollerats av oss.

Hur byter jag en vara?

Att byta storlek eller produkt är helt kostnadsfritt för dig som kund. Om du ska byta till en dyrare produkt så behöver du göra en retur på din ursprungsbeställning och lägga en helt ny beställning på den önskade varan. Fyll i retursedeln noggrant och förpacka in varorna i ett skyddande ytteremballage exempelvis det ursprungliga ytteremballaget eller en kartong/plastkasse. Det är inte tillåtet att skriva eller klistra något på produktförpackningen. Skicka mail till lager@rmjakt.se med ditt ordernummer och ärende så mailar vi tillbaks en returfraktsedel

Frågor om betalning

Jag har inte fått någon faktura?

Har du vid beställning valt faktura så skickas faktura från Svea Ekonomi då din beställning lämnar vårt lager. Du kan själv hantera din faktura på Svea Ekonomi

Vilka betalsätt kan jag välja?

På RM Jakt.se kan du välja följande betalningsalternativ. Fakturabetalning, kortbetalning, delbetalning eller Swish via Svea Ekonomi, beroende på dina egna inställningar på Svea

Hur får jag min faktura?

Din faktura kommer från Svea Ekonomi på den mail du angav vid din beställning. Du kan även se din faktura på din Svea Ekonomi sida

Varför har min betalning redan dragits innan leverans?

Väljer du betala med kort, eller Swish via Sveas betaltjänst så reserveras normalt ordersummans belopp på ditt konto. Vi har även upptäckt att vissa betalningar dras direkt, och det är något vi ej kan påverka.

Jag har fått fakturan men ingen leverans!

Vi fakturerar inget innan leveransen har skett, däremot så kommer fakturan via email och den skickas aldrig innan varan lämnat vårt lager. Du hittar en spårningslänk i din mail, kolla även skräpmail så brukar det oftast lösa sig.

Övriga frågor

Kan jag bli er ambassadör?

Vi är alltid intresserade av bra ambassadörer, och har du rätt typ av konto och ett antal följare så kan du maila in en intresseanmälan till oona@rmjakt.se så hör hon av sig inom kort.

Har ni öppet köp?

Ja vi har öppet köp i 14 dagar

Kan jag handla som företag?

Ja du kan naturligtvis handla som företag, du kan få faktura från Svea efter deras sedvanliga bedömningar, alternativt kan du betala med kort.

Kan jag beställa till utlandet?

Ja vi skickar i dagsläget till Finland och Danmark.

Kan jag beställa till Norge

Tyvärr utför vi inga leveranser till Norge, endast Sverige, Danmark och Finland är möjliga för leverans.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.